05.51Fikar. Trött faktiskt…Är oftast inte trött för 16.00. Idag lite blött ute.
Ja igår…..red Moet, slutade med att jag red på en 20 meters volt och försökte hålla jämnt tempo lång o låg. De va säkert en bra övning. Puh. Idag blir de Festus. Hästar kommer att vila tor fre så denna vecka är lite rid-chill. De kan va skönt för oss alla.
Till tandläkare igår….ett hål. Jag hade ju en fancy bettskena som va svindyr,mitt tandproblem är just gnisslandet som spräcker både tänder o fyllningar. MEN den ramlade ner på golvet i somras o blev leksak för Nisse som va en mkt lekfull valp. Är nu en lekfull unghund så de skulle säkert blivit samma sak nu.
SKulle be om ett kostnadsförslaag tyckte den jag va till igår, jag ska laga i juni…
Sedan blev de upphämtning av mor. En tur igen…. In på Ilanda och skulle ha tag i nån konstig sytråd(morsan alltså) Jag fick se ett par gardiner med blåmesar på. Vi har ju de på en tapet i hallen. Var TVUNGEN att köpa dessa att ha i uterummet. Är ju ingen ”gardinmänniska” men dessa……så gulligt.
OBS va inte svindyre men å andra sidan köper jag aldrig nya gardiner så va vet jag?!
Iväg till Granngård, mat till Festus( mag-mat) Loppis och köpte 6 champagneglas i typ kristall jättefina. Stuvbutiken o köpte färg till uteboxarna, morsan köpte olja till altan.
Nästa stopp Lidl…. köpte ingredienser till pajer mm.
Välsviken: Bolaget o köpte vodka som jag har en skvätt i pajdegen och bubbel. Morsan skulle ha rött vin. Ett halsband till Nisse-de andra sönder.
Inte ätit lunch…… köpte 3 kakor på Coop-jag två morsan en
Ö & B vart finns de diskställ???? Fick tag på ett just där och de ska till cafeterian.
4 påsar jord till morsan. Ska sätta ut Dahlior snart.
Hem med mor .
Bad Birk åka med åkgräsklipparen på lagning men vägra för kombon med vikter passa inte hans körkort dvs jag fick åka iväg.Svårt o tvinga……..tyvärr. De va dock bara till Olsäter så en timme t.or.
Hem o kolla Signe när hon red program nr 2 inför SM. Gick fint. Nu ska Iogurte vila idag.
In och gjorde 3 pajskal som frystes ner. Tog upp en som var fryst o gjorde en spenatpaj då jag köpte en storpack spenat så de blev över.
Kvällsmat: Fick bli Kvarg o Keso. No more.
Somna i soffan.
Idag…… packa lite för lastbilsboende. Till mor o plantera. STon ska in för verkning.
Kanske börja skrubba på uteboxarna inför målning. ???
