20-21-22-23-24 juni

05.55 Fikar. Vart börjar man??? Sovit som en stock,berodde på vidöppna fönster eller ? kanske . Känslan skön när nåt sånt här dragits runt.

Börjar med arrangemanget i stort. I år va de lite mer svårstartat än annars. Jag tror att faktumet en lkadan tävling nästa helg är en del i problemet sedan har alla klubbar de rätt jobbigt nu. Nåt som ridsportförbundet behöver ta tag i. (och världsekonomin)

När de va 2 veckor kvar visste jag inte riktigt om vi skulle köra. Att ta domare från när o fjärran för klasser som vi t.om fick plocka bort va ju inte så lockande. Jag pratade med domarna och de va tydliga med att de ville komma. Dels av traditionsmässiga orsaker, trevligt och att man inte ska ”ge vika”

Jag sa de får nog bli sista men de ville komma igen och skulle väl supporta i detta. Jättekul tycker jag.

Man får heller inte ge vika på kvalite för de är färre. Cafeterian erbjöd mkt godsaker , domarna bjudna på buffe, och i stort tycker jag att just den fanan hölls högt. Fina priser och segertäcken.

CG Kull hade sponsrat funktionärer med fina västar och vita piketröjor som vi bar.

Arrangemang?? Olyckligt att lägga 2 liknande tävlingar i ett sånt litet distrikt två helger eftervarandra. Midsommar är dessutom speciell och för många krävs de mer planering för att kunna åka och kanske då lättare med helgen efteråt. Men vår midsommartävling har varit ett koncept i många år ,tror det är 15 år vi kört samma helg.

Man har liksom firat midsommar här.

Nåja vi för väl se.

Funktionärer….det är oxå ett kapitel. Känsligt ämne….vanligt ämne. Förberedelser börjar långt innan tävling. Samamnställning av hederspriser,insamling och tryck av täcken. När blir de klara, hämtas därefter. Domarna ska ha sina tider, startlistor, uppstallning? Köpte strö denna gång…hämtas. Maten..hur mkt dricka behövs? Kompletteringshandla…..inköp av skrivare….papper…..dekorationer? Staket tvättas, banan skötas, kommer de o regna? damma?? Vem köper toapapper o ser till toan är fräsch?

Alltså de är moment ner till klassbyten , alla ska meddelas osv. Vi fick ta bort en hel klass…byta ut den…ändra i Equipe. Jag missade då ryttarmeddelandet då den följde med klassen jag tog bort… Ny lista mm. Jag försöker hjälpa alla som vill på framridnigen. Ibland glömmer jag för annat dyker upp osv. Tävlingen pågick i 6 dagar. De gör 144 timmar i runda slängar man hade kunna avvara nån kanske??

Stort tack till täckessponsorer:

CG KULL Brandskydd och Arvika brandservice

Lööfs Gasol

Specialmaskiner i Filipstad

BonuCare AB

Kjells Vapen Götene

Grava Gård och Fastigheter

Höglinds Åkeri

Moelven

Strandad Anka

Cafeterian: Kerstin!!!!!! Vilken klippa….säkert coachad av Mildred har de tagit 100 ansvar för detta.

Sekretariatsklipporna: Anders Magnusson(Anna Höög)-Ellen Jänen & Gunnar Grim. Känns tryggt

Man brukar säga ingen nämn ingen glömd men i år va de rekord i få personer…….

Kan nästan säga att 6 dagars tävling m förberedelser drogs runt av Fernis, Christina Larsson ,Agneta, Carro och Signe , Dessa var roterande speaker,prisutdelare,alltiallo,skrivare,bajsplockare.

De som var domarsekreterare var de tävlande (Saga Olofsson och Sandra Danesch)

Hur gick de??? Jo då Kolla Equipe.

Jag satte personbästa i IntA med svag passage men rätt bra de andra. 65%

I morron blir de Strömsholm o träna