2 jan

05.08 Fikar Blev en tidig morron. Vakna 4 då Lars gick upp. Han ska jaga Varg. Vänder sej i magen på mej.

Lite reseberättelse.:

På Aruba får man importera de mesta. Ön är 1×3 mil så de finns inte mkt att producera mer än turism. Närheten till Usa gör att det är ganska präglat av dem som turister och varorna som finns. De mesta kostar mer än här hemma.

Majoriteten av turister Amerikanare. Tycker de är ”roliga” faktiskt. De babblar på. Hotellet var en oas för amerikanska pensionärer.

Kom i snack med en ”gubbe” från Boston som oxå ville snorkla men inge i hans följe villa. Han hade hyrbil och tog med mej o Birk på en dagstur. Visade oss runt…stannade vid 2 ställen o snorkla lite men de blåste. Åkte till en turistattraktion. EN fyr . Det är tydligen rätt mkt vrak runt Aruba och denna fyr hade en historia runt sig.

Tror t.om den heter California Lighthouse för de va nåt skepp från USA som gick på grund där.

Vi åkte sedan o käkade lunch. De va synd hans plan gick dagen därpå då han va rätt rolig.

I övrigt i detta 30 gradiga väder. 25 i vatten ca så var de lugnt. Vi promenerade till huvudstaden Oranjestad.Köpte lunch..kolla hamn m Pelikaner o lite så. Vi cyklade även förbi en gång till då vi hyrde cyklar.

Annars var dagarna lugna. Jag gick till gymmet vid 7.30,de låg tvärs över vägen 2 min. Gymmade . Väckte Birk om han nu inte va vaken. Gick till frukostbuffen . Den va väldigt amerikaniserad. Helt OK. Blev mest Bagel/english muffin..yogurt och ost. Melon.

Lite kortspel…ner o bada i havet ..la oss vid poolen. Tog ibland bussen till staden.

Vi gick över till de andra hotellen dels för ett trevligt biljardhäng och de andra paren vi va bekanta med bjöd in till kortspel och schuffle.

Ett dygns försening blev lite jobbig(hemresan) Kom hem mitt på julafton.

Summering:

Umgås med Birk-bra Ha lite tråkigt i värme-bra alternativ vid tristess-Bada i ett turkos hav med vit sand. Helt OK

Igår startade renovering av manege så hästarnas vilodag var inplanerad. Jag tog stallet, städade undan en del.Var ordentlig faktiskt.

Idag verkar de bli vilodag igen. Manegen ej klar. Jag har planer på att åka till mor samt ett ärende i Karlstad.